Sivut

lauantai 22. helmikuuta 2014

Melkein viikko takana ja edelleen elossa

 
 Meikäläisen eka kunnon ateria Itävallassa, lol :'D

 Keskiviikko-iltana nautittiin porukalla Itävallan perinteisistä naposteltavista ja juomasta jota kaikki täällä juo, eli Spritzistä. Tuntuu vähän ehkä hölmöltä blandata viiniä veteen mutta niin ihmiset täällä tekee :D

 Cappuccino joka maksoi enemmän kuin 0,5l kaljaa 

 Suomi-USA matsi!

 Meikäläisen keittiö...
 Ja huone joka on ihan luksus-iso! Tuon oven takana muuten iso sänky joka on ah niin ihana!

Haha täällä mä nyt Itävallan keväässä asustelen ja nautin olostani! Näin heti alkuun on pakko sanoa että vähän naurattaa kun näille paikallisillehan täällä on vielä talvi mutta täällä on oikeesti ollut joka päivä joku 10 astetta lämmintä ja aurinkokin ihan kiitettävästi paistanut. Vielä ei oo puissa lehtiä eikä viherrä mutta mä niin innolla odotan että kuukauden päästä sekin asia on muuttunut koska nää maisemat on jo nyt täällä tosi vakuuttavat! Mutta tosiaan on ollut ihan mieletöntä tähän asti ja ainakin vielä aika rentoakin meininkiä. Parina päivänä oon ollut koulussa vähän hoitamassa käytännön asioita, kuten valitsemassa kursseja, mutta muuten on aika hyvin ollut vapaata. Ensi viikolla alkaakin sitten koulu jota mulla on 3-4 päivää viikossa. Merkkailin äsken kalenteriin kaikkia mun tunteja ja päivät suurimmaksi osaksi näyttää tosi rennoilta. Ainut mikä mua vähän huolestuttaa on että ne kurssit joille olisin halunnut olikin jo täynnä ja sen takia jouduin ottamaan tasoa ylemmät kurssit, mutta koska henkilö joka vastaa kaikista vaihtari-jutuista täällä sanoi että kyllä mä niissä pärjään ni ehkä mä uskon sitä :D

Tosiaan maanantaina kun saavuin tänne Kremsiin niin myönnettäköön että pieniä mutkia matkassa oli (lentokentällä ei ollut kuljetusta vastassa ja mun vuokranantaja luuli että tuun vasta seuraavana päivänä niin olin mun asunnon oven takana ihmettelemässä että mitäs nyt xD) mutta niistäkin onneksi selvittiin. Ja ai että mulla kävi aika mielettömän hyvä tuuri kun sainkin asunnon keskustammasta mitä mun alunperin olis pitänyt saada ja nyt jaan tosi isolla huoneella varustetun kämpän kahden tsekkiläisen miekkosen kanssa :D

Voisin ehkä pikkasen kertoa tästä pienestä paikasta jossa asustelen. Krems on tosi mukava kaupunki ja todella viihtyisä. Tänne tulee Wienistä junalla noin tunnin ja tää on ihan Tonavan rannalla. Tosin täällä on myös ne parit asiat mistä en niin tykkää, nimittäin täällä kaikki (ja siis tosiaan ihan KAIKKI paitsi baarit) paikat menee jo seitsemältä kiinni ja toinen inhottava asia on että täällä saa ravintoloissa ja baareissa polttaa sisällä. Voin kertoa että monissa baareissa ilma on samanlainen kuin suomessa tupakkakopeissa... ja sitten seuraavana päivänä hiukset ja kaikki vaatteet haisee ihan tupakalle, hyi!  
Muuten täällä on ollut ainakin näin alkuun tosi kivaa ja mukavia ihmisiä ainakin sen mukaan mitä oon ehtinyt tutustua (paljon meksikolaisia ja espanjalaisia). Perjantaina me käytiin vaihtareiden kanssa tuossa lähiseudulla vähän retkeilemässä ja siitä kirjotankin sitten lisää kun saan kuvat laitettua koneelle.  

NIIN JA TOSIAAN HYVÄ SUOMI! Piti tänään jättää yhdet Bbq-partyt väliin kun lähdettiin parin muun suomalaisen kanssa Sport Cafeen katsomaan pronssi-matsia ja hyvä tosiaan että mentiin! :D

(Kai mä tarpeeksi monta kertaa sanoin jo että mulla on ollut ihan mukavaa täällä xD)

2 kommenttia:

  1. Oi että tidii haluun niin tulla käymään siellä!!! näyttää tosi kivalta ja tilavalta toi huone, etenki siihe sun porvoo kämppää verrattuna ;D Vitsi voin vaa kuvitella ne maisemat!! ää en kestä

    VastaaPoista
  2. Joo tänne vaan vierailemaan ;) Tosiaan kuten sanoin ni mulla on aika rennosti täällä tota koulua ni aikaa on tehä kaikkea muutaki :DD No joo on pikkusen isompi kyllä ;D Haha joo kunnon kukkuloita täällä ja paljon viinitiloja :p

    VastaaPoista